CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 3 januari 2009

Nytt underbart år!







Det nya året är äntligen här! Detta är kommer bli mitt och Marcus bästa år någonsin. Har ju gått in i vecka 35. och är +3 dagar. =D inte länge kvar. :-)




Det var rätt länge sedan jag skrev på min blogg.. men jag har bara inte haft någon ork och vilja och sen så har vi inte haft någon dator. Sambon köpte en ny under mellandagsrean i kungenskurva.




Jag kan ju säga med ett leende på läpparna att den tiden jag inte suttit här så har det hänt rätt mycket saker hos familjen Engström/ Bergsten.




På Julafton var vi själva och myste till det riktigt ordentligt, får ju inte åka hem för barnmorskan utifall att våra prinsar vill komma ut tidigare. Den kvällen började jag få lite ont i magen men inte så värst ont.




Juldagen vart riktigt slapp den med, men man får faktiskt ha lugna dagar innan stormen kommer ;) Hade fortfarande ont i magen men jag ville inte åka upp tänkte att det kunde gå över.




Annandagen så kom Svärmor,Svärfar,Ludde och Nicklas och hälsade på . Vi fick så otroligt fina julklappar av alla. Tack så hemskt mycket återigen för allt fint vi fick. :)




Sedan på lördagen åkte vi till Ikea och kollade på ett skötbord som vi skulle få av svärmor och svärfar. Vi hittade ett riktigt fint med skåp under själva skötbordet. Jätte fint,det var i vitt.




Sedan på söndagsmorgon fick jag åka till Förlossningen för jag hade fortfarande ont i magen.När vi kom dit kl.11.00 så skrev tjejerna för glatta livet,tyckte så synd om dem. Man kände smärtan dem skrek ut.Vi kollade barnens hjärtljud och sammandragningar som kom och gick hela tiden. Satt där i fyra timmar och allt såg bra ut.. Men om det kom tillbaka skulle jag komma upp igen. Och på Måndag åkte Nicklas och Svärmor till Stockholm City för att kika på rean, men jag stannade hemma för jag fick så himla ont i min mage. Så jag och Ludde var hemma och myste så mycket. Han är ju alldeles underbar. Älsklingen slutade kl.14.00 och när han kom hem åkte vi in till sthlm och kikade lite. Vi var nog hemma runt halv sju på kvällen , Sen spelade vi kort och hade jätte roligt. Hela tiden dem var här var oerhört mysig.




Tisdag skulle jag mäta flödet och det såg rätt okej ut, men fick åka till förlossningen tog ungefär 2 timmar där och läkaren sa att jag skulle återkomma på fredag efter mätningen av barnen. Även att kim kom klockan 7.00 på tisdags morgon haha . toker ;P




Sedan kom lillasyster hit och dem firade nyår med oss var jätte trevligt att ha dem här. Sedan på fredagen följde Elisabeth med mig till ultraljud och fick se våra barn, Tv1 vägde 2199 gram och Tv2 1934 gram så han har växt på sig . Gick till förlossningen och gjorde hjärtljuden tog ungefär 10 minuter innan det var klart, måste vara rekord ;) Träffade en underbar läkare och jag fick tid till Kejsarsnittet som blir den 21 Januari!Den 20 skrivs jag in. Nu längtar man ju oerhört mycket. =D




Om dem inte vill kolla ut tidigare ;P hehe .




Igår vart Fia igång satt jag håller tummarna för dig tjejen hoppas allt går / gick bra!!




Hon har även tvillingar i magen.




Sedan När svärmor/svärfar mormor/morfar fick veta när barnen skulle titta ut vart dem överlyckliga :P Är jätte roligt att även dem längtar. Heheh .








Nej nu blir det inge mera skrivande nu ska jag lägga in lite bilder sen kanske diska ..




Kram / C

2 kommentarer:

emmavictoriia sa...

Förstår om det känns tungt!!!! Spännande att ni har tid för snitt den 21jan!!! :D Ska tänka på dig så!

Ja, tänk om vi med har två där inne... hihi...

pusspuss sötnos!

emmavictoriia sa...

ååå, tack gumman :D vad snällt! :D Tänk ni som får köpa dubbelt av allt :) kommer ni handla mkt så dom har lika kläder elr? :) roligt med tvillingar... puss babe