CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 10 januari 2009

Hej Mamma och Pappa!

Go kväll !
Idag vaknade jag först klockan fem när gubben min skulle upp. Sedan låg jag vaken fram till 7.30,somnade sedan fram till halv elva elva något sånt. Var riktigt skönt att få sova ut.
Jag låg kvar i sängen fram till halv två, då jag bestämde mig för att ta en skön varm dusch.Jag åt lite nötter senare och då kom illamåendet på en gång, så nu ligger jag och vilar. Mår inte så riktigt bra efter dom där dumma nötterna!!
Så nu försöker jag komma på vad man ska göra för mat till middagsdags, några förslag någon??
Nu är det äntligen bara 11 dagar kvar tills småttisarna kommer ut. =)Och nu på torsdag kommer Mamma och Janne ner och stannar över helgen,ska bli riktigt trevligt om inte annat väldigt mysigt. ;)Sedan den 16 kl.11.00 ska vi på mätning och sedan CTG kontroll som vanligt på förlossningen.
Denna vecka har gått för fort tycker jag men det är ju bra på ett vis. =)
I Onsdags var jag på medarbetarsamtal, gick bra. Sedan på fredagen var jag på ultraljud medans älsklingen låg hemma och sov.Stackarn har jobbat så hårt sista veckan så han förtjänar att vila ut så mycket som möjligt. Var otroligt roligt på UL när man fick se sina småttingar och dem bara sparkar på varandra heeela tiden. Hehe dem är så tokiga där inne!! ;) Men flödet såg jätte bra ut som vanligt och fostervattenmängden såg jätte bra ut samt den lilla lilla tunna skiljeväggen emellan dem rörde sig fint. Medans jag och BM pratade så såg vi att ena tvillingen vinkade till oss :) Så hon tog ut en bild på det till oss!! =) Så himla sött , en pytteliten hand :D Rätt häftigt tycker jag =D . Här ser ni den underbara bilden :D
Efter jag var klar på UL så skulle jag gå upp till förlossningen och göra CTG- kontrollen. Och då kommer den härligaste BM jag någonsin träffat, hon är så full av glädje och så otroligt rolig att prata med. Hon ville veeerkligen vara med när vi skulle göra Snittet!:) Så jag sa till henne att hon fick så lov att jobba den dagen för att vara med. Henne skulle jag absolut vilja ha med när vi ska göra snittet, jag blir så lugn när hon är med, och hon är sååå positiv och UNDERBAR. Men ändå så är jag mer lugnare när jag har min älskling vid min sida, som kan prata med mig ett tag innan han får gå iväg och kika in småttingarna :) . Det är häftigt vad som kommer att hända, att två barn ska komma till världen våra underbara småttingar!! När vi skulle börja med CTG:N så fick vi in barnen men sedan försvann dem. hehehe dem var såå spralliga. Klockan 11.45 Var jag och hjärtat till BM allt såg jätte bra ut och mina värden och allt var oerhört bra :).Så nu blir det inte något mera besök hos våran BM förrän barnen kommit ut och vi ska dit på efterkontroll. =) Skönt ,så man kan ligga och ta det lungt nu =).

Nu fick jag mess av Jennie att hon hade lagt ut bilder på sin gravida mage som jag bara MÅSTE KIKA IN :D .
Sedan blir de något lätt till middag.

Hörs mera imorgon.

Kram /C

0 kommentarer: